fredag 1 april 2011

Typ det tokigaste jag ätit

Så det där jag åt, det var sjögräs! Jajemän, med sig hem hade J en kasse fylld med tång, riktigt freaky om jag får säga det själv. Alltså tång är verkligen framtiden har jag förstått. Det är supernyttigt och det finns hur mycket som helst som inte utnyttjas osv. Dessutom kan man utvinna enorma mängder energi ur tång, tex göra värsta superbatterierna (googlade runt ett tag efter måltiden) och använda som gödsel i jordbruk. 
Tången skulle förvällas ett tag, innan ätandet stektes den i curry och soya.
 Jag är ganska stolt över mig själv, att jag smakade på det. Åt bara en liten smakbit, som sallad, till ris och vårrullar. Man kan säga såhär, jag kräktes inte, men det hamnar nog inte på matlistan. Alltså en rätt funky smak av fisk och blött gräs. Fast alltså gillar man sushi tror jag nog det kan vara rätt gott.
Så även om algätande är framtiden rekommenderar jag fortfarande hellre double cheese-chipsen till den som är sugen på något gott.

4 kommentarer:

Linda sa...

Haha jag berättade för Henrik om tången och vi tyckte båda två att det lät väldigt skumt... sa att jag i princip kunde svära på att du inte skulle äta den!?!?!?

hannah sa...

ja men eller hur! men jag bara "kan jag få lite sjögräs att äta tack" till johannes och han såg lite rädd ut för jag tror inte han heller trodde att jag skulle smaka!

Christina sa...

Jag har druckit avkok av tång i syfte att bli fri min värk. Det hjälpte inte eller så gav jag upp pga lukten.

hannah sa...

denna luktade som tur var inte så mycket alls, annars hade jag nog inte smakat:)