tisdag 26 april 2011

The opposite of hallelujah

Idag sitter jag och pillar med ett par västar jag hade tänkt få klart.Satt och kolla lite i syböcker efter tips på snygga ärmhål. Till saken hör att de flesta böcker jag har om sömnad är från tidigt åttiotal, de är vanligast på loppis. Bilderna i dem är ofta förskräckligt fula, eftersom de just är från tidigt åttiotal, dvs inte det coola häftiga utflippade åttiotalet, utan sjuttiotalet lever fortfarande kvar (men av någon anledning helt utan allt det som var fint med just sjuttiotalet). Såg denna bild och kom helt av mig:
Någon som är sugen på lite matchande väst?

3 kommentarer:

Linda sa...

ja vad fint! Sy fast ett band runt alla kanter, eller varför inte bara stryka på lite vliseline?

j sa...

the wild wild west?

hannah sa...

linda, jag sydde faktiskt band, även om de inte är lika käcka som de på bilden!

j, jaa eller så vilda ser ju inte de där västarna (elle västbärarna heller för den delen) ut:)