torsdag 31 mars 2011

Sluta vara så ful så slipper du spö

Jag syr lite i detta tyg just nu:
10 kr på Holmens. Nittiotalsvurmen de senaste åren är kanske inte det som tilltalar mig mest men detta tyckte jag var ascharmigt och tanken är att det ska bli ett par grillbyxor (alltså, byxor att ha vid grillning)
Förutom att lämpa sig för grillning tänker jag att de är bra att ha om jag stöter ihop med det gäng som förra sommarn jag var i Boden skulle spöa mig av följande anledningar (utan inbördes ordning tror jag):
För att jag var ful, för att jag var ful i håret, för att jag hade fula kläder och för att mina kläder var så fula och deprimerande att jag själv också bergis var deprimerad. Man måste älska den logiken. De tyckte att jag hade allt för mycket svart och grått på mig, och så klart att jag rent allmänt var ful och såg ut som en tant, vilket de tolkade som ett tecken på depression. 

Således måste de spöa mig.

(oroa er inte, fick ej "spö" på riktigt, bara lagom med hot, först fnittrade jag ganska mycket åt den komiska situationen men märkte snabbt att detta var lite provocerande, blev lite rädd och knep igen sas) Tänker att har jag dessa på mig nästa gång jag råkar förpesta deras tillvaro med min uppenbarelse, eller några av deras likar, kommer det ju rimligtvis ej vilja spöa mig. De kommer ju se att herregud vad glad hon är nu när hon har sådana färgglada byxor, då slipper hon spö. Om det blir hotfull stämning kan jag ba HALLÅ där kolla mina bralls! Eller? Hoppas det. Risken att mina kläder bedöms som fortsatt fula, om ej deppiga, känns ju överhängande, men frågan är om det räcker för att förtjäna spö. Har också klippt mig sen dess vilket borde vara ett plus, hehe. Det borde vara safe.

I övrigt älskar jag folk som känner ett behov av att påpeka att man har fula kläder/stil osv.  Vet ej vad de förväntar sig för respons. Ska man gå hem och byta? Ska man fråga om man kan byta nummer så man kan få följa med dem på en shoppingrunda, kanske gå på bikbok och köpa en partytopp? 
Typ jag bara tog på mig detta för jag visste inte bättre men om du tycker det är fult så fattar jag ju att det förstör din kväll att jag står här och ser ut såhär. Självklart är vad du tycker mitt enda fokus!
Jasså vadå man får alltså snyggare röv om man inte har så hög midja på kläderna men gud vad tänkte jag där snyggare röv är ju a och o när man klär sig. 
omg det finns alltså tights som ser ut som jeans nu säger du, har jag helt missat, ska genast köpa!
Eller vadå hade din mormor en sån här nähä vadå vad är det du säger, är secondhand kläder alltså gamla, oj pinsamt av mig hade ingen aning.
Osv osv, i oändligheten amen.



Avslutningsvis åt jag en jättekonstig grej igår, alltså, mer om detta sen.

2 kommentarer:

Linda sa...

Finfina grillbralls må jag säga!

hannah sa...

tack hörru! jag tror de kommer skapa en relaxad stämning:)