onsdag 27 april 2011

Skitland

Ska strax lunka ner till Humanisten och skaffa studieintyg för att lösa det lilla gissel jag hamnat i, men tänkte först beklaga mig lite.
Alltså. Sverige är ett jävla u-land, ja. I många år har ju SJ varit min fiende nummer ett men nu känner jag att Posten toppar den listan så himla överlägset.
Tycker Posten är skit och har varit skit under hela mitt vuxna liv. I ett hus där jag bodde förr kunde jag ibland få både min egen post och typ två grannars, samma dag. Kändes som att brevbärarn bara bemödade sig att lämna posten vid varannan/tredje dörr och tyckte vi kunde sköta resten.

Men nu har Posten verkligen eskalerat i skitighet. Mycket för att i min trappuppgång bor en tjej med samma namn som mig, jag får hennes och hon får min post. Lägenhetsnummer är helt irrelevant anser Posten (Alltså det är inte bara Posten, utan hela systemet verkar rasa samman för detta lilla sammanträffande. Jag blir också telefontrakasserad av Radiotjänst som är på jakt efter min granne. Ja trakasserad tycker jag man kan säga när de först ringer mig och jag förklarar att de har fel person och jag och radiotjänstpersonen skrattar gott åt detta och lägger på, men sen fortsätter de ringa mig och börja FÖRHÖRA mig på personnummer och dylikt, tänk typ sjutton år försöker gå in på krogen och vakten vill att man ska säga personnumret på leget snabbt).

Jag får min post med typ hundra års fördröjning. Eftersom jag sällan och aldrig får någon viktig post har jag tagit detta med jämnmod, muttrat postjävlar och nöjt mig med det, ex i torsdags då jag fick ett brev stämplat den 8 april?! Och sen igår då fick jag ett superviktigt brev från min hyresvärd där de ville att jag skulle skicka in uppgifter till dem annars skulle de säga upp kontraktet, IGÅR. Alltså sista svarsdatum var samma dag som jag fick brevet.
Jag har lätt att gå i taket/lipa/bryta samman och drabbas av totalångest, vilket jag också gjorde hela kvällen igår. Nu har jag fått tag på hyresvärden (SGS, alltså de är typ världsbäst och snällast, har varit så alla gånger jag pratat med dem) och det hela verkar löst så länge jag skickar in de där papprena de ville ha. Men jag känner fortfarande att detta inte är okej!
Posten ni är sämst!

Eller Sveriges regering, ni är faktiskt allra sämst! Jag avskyr er, se till att det finns ett statligt jävla postverk så breven kommer fram i tid! (Och såklart en fungerande infrastruktur, vård, omsorg, skola, sjukförsäkring etc etc och alla det andra som ni verkar anse vara skitgrejer man kan bortprioritera till förmån för att ge rika knösar högre lön och skattesubventioner när de anställer någon att bygga en jävla pool på gården eller bara att få ihop sitt jävla jobbiga "livspussel" och vad det nu än kan vara ni tycker är så viktigt att vi kan nedrusta hela välfärdsstaten för)

Och till dig, "Brevis" som delar ut min post. Jag hatar inte dig. Du har det säkert svinjobbigt på dagarna och gör ett superbra jobb. Du är säkert trött och orkar inte kolla två gånger på posten, jag fattar det. Men ändå. Jag vill ej bli hemlös eller dylikt. Hoppas du förstår. Vill bara ha min post.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du nu inte uppskattar dessa samtal från Radiotjänst så kan du plita ihop ett brev till JO. Det kommer att ta en lite stund men det tjänar du snabbt ihop på den tid du slipper sitta och förklara för dem att du är du och inte din granne. Annars kan du säga upp din licens, om du nu har någon, så kan det kvitta om de ringer dig. Då kan du bli av med dem ännu snabbare genom att säga att du inte har TV. Eller så anmäler du innehav för den andra tjejen. Lite grymt men vad gör man inte för lugn och ro?

hannah sa...

tack för tipsen! ja egentligen skulle man ju göra något sånt och inte bara sitta och beklaga sig. betalar licens mest för att slippa ha dem i hasorna så det är ju onekligen jobbigt, men jag tror att de kanske fått tag på henne för det var ett tag sedan de ringde nu, jag kom bara att tänka på det mitt i allt posthat

j sa...

brevis borde få sig en ordentlig utskällning! och tidningsbudet?

hannah sa...

ja jag vet inte, antingen det eller typ en present, alltså under förutsättning att de bättrar sig. piska eller morot? hmm...