måndag 25 april 2011

Påskpyssel

Det här ägget gjorde jag åt Johannes:
Målade först vit färg över hela (eller allra först målade jag grön färg över halva för jag tänkte att det skulle bli snyggt och skina igenom servetten lite lagom men det såg mest ut som militärkamoflage så jag fick börja om) och sen lackade jag fast servett ovanpå, och sist en liten kanin.
På undersidan satte jag en bild på Fidel Castro, fast den syns inte, lite som ett tack för lång och trogen tjänst. Ägget gav jag redan i torsdag, mest för att jag var hemskt sugen på att få mitt eget godis. Som tur var hade mamma och pappa lämnat två ägg här förrförra helgen så vi fick varsitt på påskaftonen med, som sig bör.

I övrigt har helgen mest bestått av att jobba på brännan, undvika solsting och svettdöden. Och att äta förstås.

4 kommentarer:

Linda sa...

Vad fint! Önskar att jag satt där på taket med dig istället för atts itta här alldeles instängd..

hannah sa...

jag med! hade du kommit nu hade jag bjudit på grill, ska strax upp och tända på:)

j sa...

tack för fint ägg! :)

hannah sa...

varsågod!