onsdag 27 april 2011

Enemy of the state

Alltså ska inte göra om detta till en hata Posten-blogg men måste bara tillägga att jag gick ju då och fixade mina papper. Jag gick alltså ungefär över hela stan, och då är ju detta ändå rikets andra största stad efter hufvudstaden. Och vad ser jag?

Eller rättare sagt, vad ser jag INTE?
Jo inte en endaste brevlåda! (skulle alltså posta papprena) Skitsamhälle, känner jag.

Tyvärr slog det mig också att jag blivit väääldigt gubbig.
Jag ogillar regeringen, inte för att det är en borgerlig regering eller så, utan för att de är "regeringen".
Jag engagerar mig aldrig i något viktigt, alltså mer än muttrar för mig själv här hemma, men jag har en ful ovana i att jag kan skriva milslånga klagobrev till företag om det typ är något fel på en matvara, tex när det kommit en lakritsbit i min godispåse.
Jag har inte gjort något politiskt på år och dar men kom idag på mig själv med att tänka, ja man borde fan starta ett Postparti ("posten ska fram")

Så är det, ni vet, innerst inne är vi alla folkpartister.