onsdag 6 april 2011

Världens bästa Greta

Roligt idag att man fick reda på hur de nya sedlarna kommer se ut! Tycker ändå att de gjort ett ganska bra val, minus dock för det tråkiga att det blir fortsatt kungen på mynten. Är inte det lite medeltida känner jag? Trots mitt röda blod hade jag hellre sett Reinfeldt på mina enkronor som sina otaliga brister till trots ändå är en folkvald ledare. Ännu hellre hade jag dock sett att Schyman eller Orup fått en plats i min plånka. Nåja man kan ej få allt och hur fint är det inte att Greta Garbo tar plats på hundralappen? Det är ju också den allra viktigaste sedeln känner jag.

Älskar såklart Greta något otroligt. En av mina absoluta favorit filmer är Drottning Kristina. Är ej så allmänbildad i äldre film, hatar att få de frågorna i TP, men denna är verkligen underbar.



Se den!

4 kommentarer:

Linda sa...

heja Greta och heja den nya fina headern!

hannah sa...

ja tack för den gulliga apan!

j sa...

...som kan göra trix

hannah sa...

yes dubbel/trippelvolt!