tisdag 12 april 2011

Tomt/kaos

Gud så tomt det blev här. Och regnigt! Så otroligt segstartad jag är idag. Har iaf fållat byxbenen på grillbyxorna, vilket var det sista som skulle göras så nu är de klara. Sen lappade jag ihop ett par byxor åt min kille, dock utan igelkottaskinn även om det såklart vore en kul grej. Därefter städade jag undan symaskiner och övrigt från syhörnan för ja det är faktiskt egentligen menat att den också ska fungera som plugghörna. Åtminstone periodvis.
Fy fan vad mycket skit som gömdes i den enorma hög av tyg/tråd/paljetter osv jag samlat ihop. Funderar allvarligt på att sätta upp en sån här tant/gubbe-lapp ovanför skrivbordet, ni vet en sån där det står typ har man kaos på skrivbordet har man kaos i huvudet men det är iaf inte tomt (ja jag kommer inte ihåg exakt hur den går men ni känner säkert till den/fattar andemeningen). Ungefär där är jag i livet just nu, redo att stoppa upp roliga lappar med finurliga budskap ovanför mitt skrivbord.
Skäms ej.

Hittade också den här när jag städade, inget jag ska ha till nåt utan ett test jag gjorde för att se hur det funkade att göra origami i tyg:

Det är en blomma men jag tycker att det påminner mer om en sån rosett man får när man tävlar med djur. Kanske borde jag sätta den på mig själv, nåt förtjänar jag säkert första pris i.

Nu har jag en bror här, väntar på en kille som lovat att komma med vin, en deg på jäsning och en tomatsås som puttrar på spisen. Smells like PT. Ska riva ost.
På återseende!

2 kommentarer:

j sa...

tack för byxlagningen!

hannah sa...

varse!