måndag 31 januari 2011

Tryckt stämning

Alltså gillar ju inte detta med att fotograferas och att dessutom fotografera sig själv och lägga upp det på en blogg känns faktiskt inte helt okej för mig (tror faktiskt inte att jag någon gång lagt upp en bild på mig själv här ever), men va fan. Birgny passade ej i det jazziga hårband jag gjorde av textiltrycket, såhär är jag:
Denna högstadie-titta snett uppåt-bild var det bästa jag kunde åstadkomma. Så sjukt obekvämt att fota sig själv. Fick testa några gånger och på resten såg jag antingen ännu fånigare ut eller så koncentrerade jag mig så mycket på att inte se fånig ut att jag glömde att hårbandet skulle synas, för det är ju alltså det ni ska titta på, hårbandet! Satte lite resår på baksidan som jag bara spände åt lite för att det skulle sitta fast på huvudet med lämnade det öppet så man knyter det bak, får alltid huvudvärk av hårband/diadem som sitter för hårt.
 Tröjan på bilden har ju faktiskt till skillnad från tjejen figurerat här, när den var nygjord. Själva trycket på bandet ser ut såhär i närbild:
Prickarna i mitten på saxofonerna är från där jag fäst mallen med nålar och färgen gått igenom. Som tur var lyckades jag peta bort det mesta av den sen med en nål innan jag fixerade med strykjärn.
 Ikväll/natt är jag ensam så jag tänkte vara hurtig och plugga. Eller så bara gör jag som Bridget gör längre ner. Den som lever får se.


Obs att det inte växer blommor ur mitt huvud, det ser bara ut så.

3 kommentarer:

Joel sa...

åhh. jag som verkligt längtade efter att kommentera ditt blomhuvud...

Linda sa...

Min gulliga kompis! Hoppas du orkar plugga, och att du sover lite också. Kram

hannah sa...

joel, sorry att ta det nöjet ifrån dig! hade hoppats att rubriken skulle roa dig

linda, tack gullis!