lördag 29 januari 2011

Storstädning

När vi höll på och möblerade och städade som galningar (observera att det var efter städet jag blev dödssjuk, förmodligen finns det ett samband däremellan) försökte jag också styra upp bland mina tyger. Jag försöker att inte samla på mig så hemskt mycket, men det är ju lättare sagt än gjort. Dessutom är det väldigt bra att spara små restbitar till applikationer och småfix, man vet ju aldrig vad man kan komma att behöva i framtiden. Sist jag rensade bland mina tyger kom jag ju in på idiotprojektet och det är ju inget jag direkt planerar att göra om, någonsin. 

Istället har jag suttit och försökt trycka lite mönster, med varierat resultat. Några bitar fick jag slänga och några bitar blev bra och jag har lite olika idéer om vad jag göra med dem så det dyker väl upp här eftersom. Har tidigare inte riktigt fått till det när jag försökt mig på detta men nu har jag fått in snittsen tycker jag, alltså det blir ju inte såhär lyxigt, mer som potatistryck men ändå. 
Det enda man får tänka på är att inte freaka lös när man väljer motiv, det måste vara enkelt och fungera med enbart siluett. Och liksom, lite kladd blir det i kanterna och lite olika ser det ut varje gång. Men det är ju, som man alltid säger när perfektionen uteblir, bara charmigt. 
Såhär ser en häst jag tryckte ut:
Okej jag vet blixt är ett ofog men den här gången är den till min fördel eftersom den får kanterna att se skarpare ut än de faktiskt är.




 

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag älskar hästar och jag älskar hästen! Det ska verkligen bli roligt att se vad du hittar på med dina tryck. Tycker att du är så himla duktig. Kram

hannah sa...

Så himla fint med all din pepp! KRAM

j sa...

ja verkligen fina tryck! (jag har ju sett lite andra fina motiv också..)

hannah sa...

tack hörru!