fredag 28 januari 2011

God smak är att prioritera

Vi möblerade om lite här hemma förrförra helgen. Här skulle det ha stått en mikro om den som byggt vår lägga fått bestämma men det är ju jag som bestämmer så jag passade på att ställa dit merparten av de vita porslinsfigurerna:


Jag föredrar alltid pyntyta framför bekvämlighet men det finns ändå vissa saker jag saknar vad gäller att inte ha en mikro.
Havregrynsgröt t. ex. JAG ÄR ETT GRÖTFREAK. Fast jag gör ju gröt ändå, på spisen. Men det är jobbigare och det blir disk. Micropopcorn (helt plötsligt känner jag behovet av att stava mikro micro när det gäller popcorn) också. Det är himla bekvämt jämfört med vanliga popcorn. Där får man nog säga att ätandet blivit lidande för det är bra sällan jag poppar nuförtiden. 

Och just det, att värma vetekuddar. Har en i form av en gullig nallebjörn som är mysig att ha. Det händer att jag slår in honom i folie och lägger han i ugnen men det är rätt besvärligt och jag känner mig aselak. Elak som ett as alltså. 

Men det är väl typ det. Annars går det bra och känns värt den sparade ytan. Då vet ni. 

4 kommentarer:

Christina sa...

Vad fint det blev!

Linda sa...

Guuuuud vad fina hästar du har!!!!

Linda sa...

Älskar hästarna! blir avundsjuk.

hannah sa...

Tack!

Har fått för mig att du har likadana Linda?:)