söndag 9 januari 2011

Bad romance

Har hittat sladden! Den låg i min resväska, som jag inte packat upp allt ur än. Denna tröja tog mig ungefär en evighet att göra för trådspänningen på min maskin har inte varit helt i fas med mig på sistone. Jag har borstat av den ordentligt nu och bytt nålar några gånger och ska ge den några inoljningar så kanske vi kommer överens igen. Sen är det nåt kefft med min bilduppladdning så jag kan bara ladda upp bmp. så det bli lite fula bilder men det kanske inte är nåt att ursäkta sig med då jag alltid lägger upp rätt kassa bilder. Hursom:
Spetsen sicksackade jag fast på magen räta mot räta och sen vände jag på den och tråcklade fast den i ärmhålen och längs halslinningen, sen sydde jag bara ihop det hela på brukligt vis.
 Resten av dagen ska jag ägna åt raksöm och gycklarbyxor, crazy! Om maskinen inte jävlas med mig vill säga. Då jävlar.

5 kommentarer:

Linda sa...

Finfin spetsblus! Och finfin glasskål med finfin ananas plus finfina guldknoppar på stolarna- jag gillar!!!!

hannah sa...

Tack tack tack snälla du!

j sa...

fiiint!

Mette sa...

hallå vilken symaskin har du? Jag vill köpa en nämligen. Tips på märke?

hannah sa...

Det beror lite på vad du har tänkt för maskin? Jag har en vanlig symaskin från husqvarna, som fungerar alldeles utmärkt (oftast iaf, utom när jag har bråttom, då jävlas den med) och den har jag haft i sju år, aldrig några större problem. Sen har jag en overlock till elastiska tyger, som är en kombinationsmaskin som syr både overlock och täcksöm från Singer. Det är den som jävlas! Men i ärlighetens namn är det lite mitt fel också för jag ger den inte all den kärlek den förtjänar (rengör, oljar in osv) så jag skulle nog ändå kunna rekommendera Singer, de är flera tusenlappar billigare än Husqvarna och Pfaff, som också är bra. Men framförallt skulle jag nog råda att kolla runt på begagnade, de är billigare, och med risk för att låta som en tant är de äldre maskinerna oftast bäst!