söndag 8 mars 2009

På sniskan

Nu är jag i Boden, här snöar det för fullt. Tidigare i veckan sydde jag denna:

Den består av två delar, en baksida och två bitar fram. Framme har jag som ni ser vänt ränderna åt olika håll. Ganska noga tvingades jag vara och fick använda en sån här vinkelskiva till mönstret. I övrigt är konstruktionen ganska enkel och det gick av bara farten att sy ihop den med overlocken. Den är verkligen grymt användbar och jag ångrar inte för fem sekunder att jag köpte den. Inte heller att jag valde en med täcksöm som jag tex kunde använda här:

Tyget är secondhand, 30 kronor på Ebbes och det är en bra bit av tyget kvar, men det går förstås att köpa ett likadant varsomhelst. Funderar även på att sy fast ett ankare på den, vad tycker ni?

/H

4 kommentarer:

Anonym sa...

jaaa ankare! MINST ett!!!

Linda sa...

Ett STORT uppe till höger (framifrån sett) blir tjusigt som tusan!

hannah sa...

JA till ett ankare! Puss! /T

hannah sa...

okej folket har talat! haha då blir det ankare/H