tisdag 15 mars 2011

Tygpåse

Gjorde en tygkasse till J också, med en cykel på eftersom han cyklar rätt mycket. Fast den fick jag lov att måla på, istället för att trycka den. Såhär blev det:

Tygpåse med cykel och björk



Ett enkelt sätt att sy en tygpåse är att klippa ut en rektangel som är något bredare än man tänkt sig själva kassen och ungefär dubbelt så lång plus lite extra för en fåll. Sen viker man den dubbelt och syr ihop långsidorna aviga mot aviga. Efter det, vänder man steken, klipper kanske sömnsmånen och sen syr man räta mot räta. Efter det gör man en fet fåll högst upp och syr sen fast valfria band. 
Det bör ta 15-30 minuter om man är normalbegåvad och det tycker jag känns lagom, inget man vill pilla med i evigheter.


Just nu har jag lite svårt att sova och ser ett spännande nytt program, Cheaters. Det är alltså folk som är otrogna och blir tagna på bar gärning, känns väldigt fräscht.

7 kommentarer:

Linda sa...

Finfin tygis! Gillar cykeln.

hannah sa...

tack snälla du!

j sa...

ja den är fin!
idag användes den till att bära läsk, vitlök och ballerinakex!

hannah sa...

mm ballerinas!

j sa...

rykten säger att nya tygpåsar är på G?

Christina sa...

Snart kan vi också cykla. En fin cykelväska önskar jag också.

hannah sa...

jag säger samma sak till er båda, man vet aldrig!;)