onsdag 17 november 2010

Borttappat

I helgen när jag skulle ut och dricka lite vin lyckades jag med konststycket att tappa baksidan på min mobil. Den satt redan lite löst sen jag haft upp den med våld tidigare. Bittert!
Speciellt då jag inte har några större planer på att köpa en ny telefon. När jag upptäckte att baksidan var borta gick jag hela vägen tillbaka till lägenheten för att kolla efter den men den var spårlöst försvunnen. Det resulterade också i att jag kom nästan en halvtimme senare än planerat vilket inte gjorde så mycket i.o.f.s, för jag skulle möta världens bästa Frida som också var sen. Det brukar lösa sig så, antingen är vi båda i tid eller båda sena men det brukar vara rätt välsynkat. Kanske har det att göra med att vi en gång i tiden bodde ihop, åt ihop, var med i samma ungdomsförbund, delade på kläder, smink och vin o.s.v. Ja det var så till den milda grad att jag själv var lite osäker på om vi kanske var en och samma person.
Nu finns det visserligen saker som skiljer oss åt, t.ex. har hon ett så kallat inre lugn jag inte har nåt minne av att jag någonsin haft, och såvitt jag vet en hel mobil.
Så åter till saken, jag har nu alltså en telefon som är paj. I.a.f, what to do?
För att undvika de värsta fuktskadorna, samt att även tappa själva batteriet har jag sytt mig en liten påse:



På påsen (tyget är från juljackan) skrev jag mobil för att jag inte ska glömma bort vad som finns där i. Tänkte skriva mobilen men eftersom jag som vanligt inte använde någon slags mall så upptäckte jag under arbetets gång att bokstäverna blev lite större än planerat så det fick räcka så. Men jag har bara en telefon så det lär inte orsaka några större svårigheter. Annars är det rätt tacksamt att brodera fritt på just rutiga tyger, det minskar risken för att det blir helt snett. Man kan dra ihop påsen längst upp och knyta igen-fast man ska nog inte göra nån blåknut för då kan det bli svårt att få upp om det ringer.

Får se hur länge den håller nu, jag vill som sagt inte köpa någon ny. Är inte mycket för teknikprylar, alltså jag har haft tre mobiler i hela mitt liv och byter inte i onödan (Man skulle nästan kunna säga att jag är något teknikfientlig, jag brukar t.ex. tänka för mig själv iphone höhö, ifån skulle jag säga! Fast det kan också vara missunnsamhet när jag tänker efter).

Den jag har nu är rosa, har en "floating display" och var asfin och blänkande när jag köpte den, nu är den ju då rätt stympad och ful. Den har ett (1) spel man kan spela när man väntar på något. Man kan ringa, smsa o.s.v. ja t.o.m. mmsa om man vill vara sån. Dessutom har jag lyckats samla på mig en alldeles utmärkt egen ordbok under åren.

Creme Fraiche finns inlagt så jag slipper verka dum i matlagningsammanhang.
Tjackpundaren, ifall jag är blödig och vill skicka håkancitat.
Vänners smeknamn, med en lite otippad övervikt på sätt att stava Terése (där jag uppenbarligen prövat med apostrofen på lite olika ställen, men också vågat mig på förkortningar som tess, samt möjligheten att byta ut s mot z. Kanske borde jag lägga in bloggsvikarn med.)
Alla tänkbara varianter på, sammansättningar med, böjningar och stavningar av ordet skit.
Oväntat (?) nördiga saker som lark, larket, larka, dvs landsarkiv, landsarkivet och att vara på landsarkivet (Ex. Hej, ska du med på en öl? -Nej jag ska larka hela dagen)

1 kommentar:

Linda sa...

Gullig påse och trevlig påminnelse om julkavajen som jag ÄLSKADE.