tisdag 16 november 2010

Gör motstånd!

Storkapitalisterna bedriver rovdrift på er, genom sin konsumtionshets vill de få er att spendera era surt förvärvade pengar på något så onödigt som kuvert.
Eftersom jag inte är lurad och för att jag tycker att det blir mycket mer personligt så gör jag alltid mina egna kuvert:






OBS SKOJA!
Men allvarligt, varför säljer inte vanliga mataffärer kuvert längre? Eller gör de det, och vår bara suger lite som vanligt? Är så extremt less på att jag aldrig har kuvert hemma, för de är alltid slut, iaf i den storlek man behöver och att jag typ måste uppsöka en sk. pappershandel för att få tag på ett! Det, kombinerat med min övriga lathet, gör att jag nästan aldrig får iväg kort och sådant i tid. Denna gång ledsnade jag och vek ihop ett av tv-sidorna för att få iväg ett fars dag-kort åtminstone innan nästa är (det är alltså på väg pappa!) men ändå. Himla störigt, är det meningen att man ska maila eller, är det därför liksom, att ingen köper dem? Det går över mitt förstånd.

I övrigt har jag inget emot att göra saker själv, men man kanske inte orkar jämt. Fast jag tar gärna emot bra viktips.

2 kommentarer:

Linda sa...

Svinsnyggt!

hannah sa...

Tack! Tv-sidorna är bra till nåt iaf..