söndag 7 november 2010

Söndagseftermiddagen

Kände att jag behövde få pyssla lite idag, trots att det råder ett självpålagt förbud mot att göra sånt som inte hör pluggande till. Sagt och gjort, satte mig och gjorde om lite ikearamar jag köpte igår när jag var där med min bror. Inte det mest originella jag producerat direkt men ändå:

Jag gjorde ett servettdecoupage på ramen, limmade fast en tygbit på baksidan och så blev det en broschhållare.

När det gäller decoupage så har jag ju nu bekantat mig med fenomenet ett tag och har därför några reflektioner. Det verkar som om de flesta som gör detta och tipsar om hur man gör det på bästa sätt, eftersträvar ett helt slätt resultat. Det gör inte jag. Jag tycker det är finast om det blir lite veck och sånt, så att det verkligen syns att det är en pappersyta. Om man gör det helt slätt ser det ju bara ut som man limmat fast det, och vad är då vitsen? Jag menar är man decouperare vill man ju inte bli tagen för en simpel limmare (jämför: pingis-bordtennis) eller?

Gjorde en ram till, de ska stå i badrummet hade jag tänkt. Men den andra ligger fortfarande på tork så den får jag lägga upp en annan dag.

2 kommentarer:

Linda sa...

Mycket fint! Älskar rosorna.

j sa...

ja, fiiiiiiiint med ramar+broscher!