lördag 27 november 2010

Värsta skogsturen, värsta kottarna och värsta tävlingen

Idag har jag målat lite kottar. Kottarna samlade jag på mig tidigare i höst när jag var ute och plockade svamp med Frida. Det visade sig rätt snabbt att jag inte hade någon större talang vad gällde att hitta svamp, men kottarna var enklare. Frida var dock extrem när det gällde att se kantareller på flera mils avstånd, sjukt! Ingen av oss var, visade det sig tyvärr, vidare bra på att orientera oss i skogen så vi gick lite vilse. Turen tog fyra fem timmar längre än planerat och när skogen äntligen tog slut var vi i en annan kommun än vi börjat i och fick vackert ta bussen hem. Med mig hem hade jag då lite välgörenhetskantareller som jag fick, jättemycket goda björnbär och så dessa kottar:

Kottarna målade jag med vit lackfärg och en hård pensel så att bara topparna skulle få färg. Sen drog jag på ett lager lim på kvistarna och doppade dem i guldglitter.

Obs:
Jag har inte tjuvbörjat med advent! Hittade bara tre oanvända ljus så jag fick skarva med ett som redan varit tänt.
Det är bordet som är snett, inte jag som är full på ljusan dag och fotar knäppt!
Vi firar inte jul här utan far hemåt så sista ljuset kommer knappt vara tänt, jag har alltså inte skapat en brandfara genom att sätta kottarna så högt upp!

I övrigt har jag nog inte tänkt julpyssla och pynta så mycket mer. Har inte riktigt tid just nu så det blir bara stressigt, men vi får väl se.
En som gör det desto mer är Linda som har en jättemysig julpysselblogg! Gå in där och kolla, idag är sista dagen hon har värsta tävlingen och man kan vinna ett presentkort på skapamer.se. Jag hoppas ju då att jag vinner nu, men ändå, var med ni med vettja.


Okej, nu har jag inge mer kottar att måla men väl en uppsats att skriva och lite morötter att panera så jag ska återgå till det.

4 kommentarer:

Christina sa...

Mysigt med advent!

Linda sa...

Åh men vilka söta små kottebarn!

hannah sa...

Tror jag plockade kottarna i ett naturskyddsområde:) Inte okej!

j sa...

fina kottar. ser ut som nåt dyrt från panduro :)

också fint med randig bakgrund!