torsdag 6 maj 2010

Du gamla du fria du trista

Har försökt skriva ett blogginlägg i någon timme nu men det är svårt när tv 4 är på en torsdagskväll. Först specialprogram om kungahuset och sen deras nya historieserie. Satt klistrad framför båda, inte för att jag tycker det är speciellt bra program utan snarare är det tvärtom. Idag hade de kommit till brons- och järnåldern. Jag tycker visserligen också att den svenska bronsåldern är rätt tråkig, lite fjantigt känns det när Martin Timell ojar sig över svenska gravmonuments storhet (som består av en sten staplad på en annan) när man har exempelvis pyramiderna i Egypten att jämföra med. Men jag tycker man får finna sig i att historia i allmänhet är rätt "tråkigt", det är inte så himla spektakulärt. Därför blir jag irriterad när tv 4 fläskar på med krig, våld, kannibaler och flumkrigsdanser kring eldar. Det tycker jag är trist, alltså om ambitionen är att göra ett program om Sveriges historia istället för att hitta på historier om Sverige. Men jag måste ändå se programmet, så jag kan sitta och gorma mot tv:n. Det är ett slags självplågeri det här med att jag alltid måste se dålig tv. Nåja.

Denna t-shirt sydde jag av tyget som blev över från spetströjan.

En lättsydd grej som jag pyntade extra med lite pärlor. När jag klippte ut de övre bitarna till ärmarna gjorde jag dem mer än dubbelt så långa som de undre för att kunna rynka dem ordentligt.

Nu ska jag fortsätta med min tv-kväll, Debatt valspecial är på. Det är ett plågsamt dåligt format som jag heller inte kan låta bli att kolla på, bara för att jag gillar att störa mig på det.

/H

2 kommentarer:

j sa...

fin tröja!

Linda sa...

Som vanligt älskar jag allt du gör.