fredag 1 juli 2011

Tusen kilo skräp

Började möblera om i sovrummet, hade tänkt ha det klart när Johannes kommer hem, men vafan? Det är sjukt mycket grejer alltså, och jag måste få bort möbler(=förvaringsyta) för att få det någorlunda okej eftersom det tillkommit ännu ett skrivbord i vårat redan övermöblerade sovrum. Tömma byrålådor tar verkligen en evighet för jag måste gå igenom varenda liten grej så jag inte råkar slänga nåt viktigt. Jag tror jag har någon störning för jag sparar allt. Hade seriöst typ en låda full av garantier/bruksanvisningar och sånt till teknikprylar som inte ens fungerar och används längre. Massamobiltelefonladdare med tillhörande telefon. Sparar alla jul-, födelsedags- och vykort jag någonsin fått. Hittade en hel del roliga brev också och det tycker jag ändå man ska spara men typ kort som suttit på presenter där det bara står "Grattis" eller nåt. Alltså jag är en sån mupp så att jag kan spara gamla tidningsurklipp, kvitton, biljetter och sån skit med. Har aldrig sparat någons tuggummi eller så men det är ju bra nära...
Är sämst på att städa. Så går jag och skriver här istället. Ska ta mig ett glas vin när det här är klart.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ett glas vin gör du rätt i snuttis.

hannah sa...

dricker det nu!!!

j sa...

nu är det städat!