söndag 17 juli 2011

En hatt osv.

När jag låg i trädgårn och stekte med min hatt (har ofta hatt på mig när jag solar, alltså steker kroppen hänsynslöst men huvudet vill jag ändå skydda, känns som att jag kan ha nytta av det sen) som är svart tänkte jag att det är ju dumt att ha en svart hatt. Det blir ju så varmt. Så jag ville ha en vit. Så jag gjorde en vit.
Ja jag vet att vissa tycker att Birgny är läskig och jag tycker själv hon är rätt läskig på denna bild men det kan ju inte vara posering i varje inlägg här va. Ska dock komma ihåg att flytta henne från sängkanten eftersom jag sover ensam nu när min kille är borta och jag vill inte vakna mitt i natten och se ett läskigt huvud bredvid mig.
Virkning är ju inte min grej, men jag hittade ett mönster i en bok på en 20-tals hatt, som hade ett litet upprullat brätte, så jag använde mönstret för själva huvuddelen och sen gjorde jag bara mer ökningar på själva brättet, först ungefär så mycket att det stod ut från huvudet och sen lite mera ökningar så att den skulle "våga till" sig. Men det där går ju förstås att göra precis som en vill.
Igår valde jag sen den köksbytta som passade bäst till mitt huvud, efter att ha provat diverse skålar på huvudet valde jag ett durkslag (nåt ska man ju göra när man är ensam hemma). Sen stärkte jag hatten och trädde den över durkslaget samt sträckte ut brättet. Och nu var den torr! Egentligen ska den sloka mer men det gör den nog när stärkelsen släpper lite.

Sen pausdansade jag lite i hatten till Belle & Sebastian men grannarna slog nästan direkt på nån skitig rock som överröstade allt. Åh de är sånadär som drar ut högtalarna på balkongen, nu när det regnar har de högtalarna inne men fortfarande riktade utåt (kan jag tro iaf, låter så, gick nyss och handlade lite och nere på gatan hörs det dånande från deras balkong massa gitarrplink och då är det ändå åtta våningar upp). Ytterst störande. Men jag känner att skulle jag koppla in högtalarna och försöka överrösta tillbaka skulle det bara vara för att jävlas och det skulle ju göra mig till en dålig människa. Så jag försöker njuta. Skulle gå lättare om de hade bättre musiksmak, men en och annan hit bränner de av då och då. Tur det.

5 kommentarer:

Linda sa...

Har du gjort den där hatten själv PÅ ALLVAR!!!??? OMG du är min idol.

hannah sa...

tack gullis och jaa jag har virkat den! men det var inte så svårt ska jag tala om, bara lite långtråkigt på slutet!

j sa...

superfin hatt :) :) :) :)

och roligt att du hade olika burka och durkar på huvet :)

hannah sa...

tack:) ja det var kul. bra att veta också att mitt huvud är lika stort som durkslaget, ifall jag behöver skölja det nån gång.

j sa...

knaasboll :)