måndag 18 juli 2011

En häst på en väst (fast det är ingen väst utan ett linne, eller ska bli)

Jag målade en häst ikväll:
Det är V75-hästen om någon undrar.
Det ska bli ett linne, lite olika i vilken ordning jag gör saker. Ibland syr jag klart hela plagget innan jag sätter mig och kladdar färg eller syr på paljetter el dylikt, ibland klipper jag inte ens ut mönsterdelarna innan jag börjar med detaljerna. Men jag tror det har lite att göra med hur svårt det är, typ jag vet att jag kan pull(a?) off att sy ett linne, men känner mig lite osäker på hästmåleri. Ibland är det tvärtom.
Vi får se. Får nog måla ett varv till imorgon, det är så svårt att få kanterna skarpa när man målar med pensel, men jag orkade inte ta ut någon mall och trycka.

Ser också en bra serie nu, Firefly. Två av de få positiva sakerna med att vara ensam är att jag kan se hur mycket science fiction jag vill, och jag kan förvandla läggan till en klädfabrik.

6 kommentarer:

Linda sa...

Fin, älskar verkligen hästen.

hannah sa...

tack:)

j sa...

hästtröjor är det finaste! bra jobbat! du kan låna ut den till bret? :)

hannah sa...

jaaaa! fast den kan va lite liten till han men han är ju mini. fast den är kort också...:)

j sa...

fiiiiiiiin häst. fint med hästar

hannah sa...

japp! fattar ej varför jag har några andra kläder!