lördag 9 juli 2011

Jag minns alla mina älskare, och en och annan galen professor

Har fortsatt med kultiverandet av mig själv, som den obildade sate jag är. Lånade Kerstin Thorvalls "Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig". Titeln är förstås helt oslagbar och själva boken var inte långt efter. Har själv kanske mer en dragning till Kill Bill-aktiga hämndhistorier (Jag minns alla mina älskare och nu ska jag shoot you down with my lasergun) men ändå. Ganska dirty men på ett sätt jag gillade, alltså utan att min blir vare sig generad eller full i skratt (inga "köttpålar"). Fyra fyrar!

Sen läste jag också "En resa till jordens medelpunkt" av Jules Verne och jag blev så himla lycklig över att jag roades lika mycket av hans fantasi som när jag var yngre (så jag har inte blivit Stan i senaste South Park avsnittet)! Excentrisk forskare drar med sig tveksam brorson och en isländsk ejderjägare ner i en vulkan för att hitta jordens medelpunkt. Bättre story får en leta efter. Helt klart fem fyrar.

Nu har jag fyra, förhoppningsvis bra, böcker som ligger och väntar på mig. Känner redan hur jag börjar förfinas, kanske till och med köper rödvin på systemet idag?

4 kommentarer:

Linda sa...

Oj vad mysigt det låtre med alla böcker och vinet och allt!

hannah sa...

det är det! fast nu är det mest vin

Linda G sa...

Hej Hanna! Nu var det alldeles för länge sedan jag läste din blogg så det fick bli många inlägg att läsa på en gång. Jag tänkte flika in och tipsa om två böcker som eventuellt kan uppskattas, särskilt som avbrott till alla ryska och tyska gubbar som skrivit klassikerna (som jag f.ö är väldigt insnöad på just nu). Läs; "Jag skulle vara din hund om jag bara finge vara i din närhet" och "Nancy Horan - Älskade Frank" Dom är liksom rätt sammankopplade på nå vis. Båda skönlitteratur om verkliga personer. Jag läste om arkitetksfrun först och ellen key sen. inte för att jag tror att det spelar någon roll. Men det var trevligt!

hannah sa...

Åh tack, ska kolla upp de! Blev inte så mycket läsande nu på slutet av sommaren, jag ska ta en tur till biblo snart så det var bra med lite tips!