onsdag 29 juni 2011

Vänligen påklädd er

Har suttit på taket och läst, njuter nu av den korta stunden efter duschen då jag fortfarande är lite blöt och kan känna mig aningen sval när det kommer vindpustar från fönstret. En grej som jag stör mig på med takterassen (som alltså är ett gemensamt utrymme för alla hyresgäster) är att vissa som solar där ej klär på sig när de går i trappen/hissen. Exempelvis, mötte en kille i hissen, han hade bara shorts på sig? Inte ens skor och shortsen såg mest ut som kallingar, så han var i princip naken i mitt omedelbara närområde. Nej tack känner jag inför sådant beteende. Alltså jag fläker också uppe på taket, men det är ju uppenbarligen ett solområde, att jämföra med en strand eller pool el. liknande. Men på väg dit, och därifrån (då har jag ändå bara två trappor att gå i) klär jag ALLTID på mig för jag anser fan inte att man ska vara (halv)naken på offentliga platser (som då alltså inte är uppenbara solställen).
Gud sånt här beteende stör mig nåt så jävulskt, så mycket att det tar emot att ta spårvagnen till Saltholmen eller liknande, för jag vet att det kommer finnas de som inte fattar att man får faktiskt vänta med att klä av sig tills man kommer fram. Och det är alltid trångt, så risken att jag ska tvingas till närkontakt med främmande manspersons svettiga armhåla är överhängande.
Och nej det spelar ingen roll om man är gammal/ung (såklart kan det vara okej om man är ett barn) eller för den delen hur "snygg" man är. Det är ändå inte okej.

2 kommentarer:

Linda sa...

Främmande människors svettklibbiga hud mot min... du har verkligen rätt.

hannah sa...

motsatsen till fräscht sas!