tisdag 28 juni 2011

Babooshka

Sydde en kudde av lite restbitar och sånt:
Den fick formen av en babooshka-docka. Fyllde den med lite vad som...

I övrigt är det väldigt varmt. Satt på taket och läste Doktor Glas, den var helt okej, framförallt känner jag mig lite mer bildad, lite mer redo att spela TP. Vad som dock stör mig är att jag minns att jag blivit åtsagd att läsa den med anledning av att jag skulle påminna om en av huvudkaraktärerna. Nu när jag läst den förstår jag att det måste varit Dr. Glas himself som åsyftades, för han är ju den enda huvudkaraktären (och även om jag räknar snällt har jag svårt att tro att jag skulle påminna någon om den bräckliga "kvinnovarelsen".) Kanske ska jobba på min image, tona ner det bittra aningen känner jag nu.

3 kommentarer:

Linda sa...

Haha, lilla bittra kvinnovarelse. Vilken rar kudde!

hannah sa...

tack! eller hur:) tur att solen lyser så bitterheten vägs upp av en däng sommarpepp!

j sa...

kudden är superfin! och bekväm.