måndag 27 juni 2011

Låna böcker, köpa tyg

Var på biblo idag, skulle låna böcker, kände mig lite vilsen. Grabbade åt mig Doktor Glas och en Jules Verne (en av de få jag inte läste som ultranördig tolvåring). Samt en Douglas Coupland, älskade "Alla familjer är psykotiska" på gymnasiet men jag vet inte, min allergi mot självgoda män var ju i begynnelsen då och nu står den i full blom så jag får se vad jag kan få ut av den nu. Det är så svårt att börja läsa när man börjar på noll. Måste ju fylla ett gigantiskt hål i min allmänbildning.
Hursom. Var också på Stoff och stil, det blev en rätt stor kasse med tyg till slut! Kul med en fet tygaffär ändå. Fast samtidigt börjar jag tänka att det kanske ändå är lättast att handla på internet, det blir lätt så rörigt när man ska springa runt och leta och dra ut massa tygrullar. Vet inte. Kan bero på att det är så satans varmt också. För varmt för att jag ska orka nåt vettigt.
Återkommer.

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad glad jag blir att du ska läsa doktor glas! Önskar vi kunde läsa ihop på någon solig strand.

hannah sa...

ja det var mest för att den fanns i pocket, så himla skönt att slippa bära med sig tunga grejer, så det hade passat bra att läsa den på stranden med dig!