onsdag 1 april 2009

Jag ljuger så bra

Ja jag ljuger som en häst travar. Jag skulle ju lagt upp dessa bilder i söndags men har glömt bort det. Däremot har kappan här nere hunnit vara ute på promenad i vårsolen, idag var det 15 grader varmt ute och strålande sol. Så jag vet inte hur länge jag kan använda denna kappa då den är ganska varm, men det fungerar nog alldeles utmärkt till hösten också. Den är sydd i ett tyg som jag fick av min pappa när vi var i Luleå under min Norrlandsvisit för några veckor sen. Hittade det på Ohlssons som jag tycker är en helt okej affär med bra priser, den finns dock inte här i Göteborg. Såhär ser då slutresultatet ut:

Sen fäste jag en storrosett på baksidan av den för att göra det hela lite skojigare, sydde fast den för hand för det var enklast så:
Så var det med det. Nu har jag en stor hemtenta att sätta tänderna i. Tjingtjong!
/H

4 kommentarer:

j sa...

mycket fint!!!!

Linda sa...

Oj så skönt att jag äntligen fick se den! Fiiin!

Anonym sa...

En mycket elegant (och även varm)skapelse, blev det. Du är BÄST!
/Robert

hannah sa...

tack så mycket!
/H