söndag 26 april 2009

Bättre sent än aldrig

Fiskjäveln är stekt. Så ni vet. Det gör lite ont att erkänna det, men men.
Istället tänkte jag bjuda på nåt annat, min mammas födelsedagspresent. Mamma är och hälsar på just nu, hon fylldevisserligen år i januari men jag är inte så uppstyrd av mig. Igår fick hon det här:Hade inget tjusigt papper hemma så det fick bli ett resereportage från Dubai. Tjusig stad förresten, jag tror jag skulle trivas, allt är stort och gjort av guld. I paket fanns det en tunika som jag sytt åt henne:Till skärp hade jag gjort en liten fläta av tyg, den var jobbigare att göra än själva plagget. Det skulle klippas, mätas, vikas och sys band. Sen var det visserligen bara att fläta men det här med millimeterprecision är kanske inte min starka sida. Så. Nu ska jag laga risotto. hejsvejleverpastej
/H

2 kommentarer:

Linda sa...

Den där blir hon urtjusig i! Fint skärp.

Christina sa...

Tack Linda för din fina kommentar och tack Hannah.