söndag 12 april 2009

Påskägg

Det här jag sa att jag svurit över kom ju aldrig upp men det beror på att jag svurit över mycket annat sen dess. Framförallt min hemtenta som bara envisades med att aldrig bli klar. Sen blev det påsk och jag kände att jag bara måste få ta en paus, och den har varit väldigt skön. Pausen ledde också till att lite lite pyssel blev av, främst äggmålning. Till min hjälp hade jag en sånhär "nödvändig" pryl som Johannes gav mig på sin födelsedag (för att jag inte skulle bli avis när han fick massa presenter) och som kom väl till pass igår:

Vi målade en massa ägg, många fler än vad vi kunde äta. Bland annat detta:

Denna påskkärring kan jag dock inte ta åt mig äran för, den gjorde Johannes:

Sen fick jag lite idétorka och började kolla mig runt för inspiration. Fastnade för denna, ett husdjur som är mig mycket kärt:
Vilket resulterade i detta ägg:

Likt? Vi målade som sagt rätt många fler ägg, vet inte hur vi ska hinna äta alla. Dessutom finns det ett antal godisägg att ta hand om med. Nåja.
/H

2 kommentarer:

Linda sa...

FINA! :) Jag vill äta keringaeget!

j sa...

men nu är alla utom ett uppätna!