tisdag 3 mars 2009

bread baker 3000

Hej alla glada! Här kommer en födelsedagspresse jag gjorde till Johannes. Johannes gillar att baka så därför tänkte jag att jag skulle göra ett förkläde, det är ju ganska enkelt och dessutom slipper man hålla på att prova och greja när det är hemligt. På förklädet målade jag en robot med textilfärg. Man målar bara på tyget och låter det torka. Efter det ska man stryka i fem minuter på baksidan av det man målat.Mina målarkunskaper är begränsade, jag nådde min peak någonstans på lågstadiet. Jag valde iaf att måla dit en robot av modellen "Bread baker 3000" laddad med mjöl, olja, jäst och socker.
På bilderna är roboten redan satt i arbete därav fläckarna. Knapparna högst på förklädet är från en gammal HM-kofta, de var de mest robotlika jag kunde hitta. En vana jag har är att klippa lös knappar och annat gött från kläder jag är less på. Om ni nu tycker jag är omoralisk och istället för att länsa kläderna och sen slänga dem borde ge dem till välgörenhet vill jag förklara att jag gör detta av medmänsklighet. Jag själv blir inte direkt glad när jag går en secondhandrunda och endast hittar svettiga, noppiga, grånade, snea och slitna gamla HM och Topshopkläder. Jag blir bara ledsen, det vill jag bespara andra.

Och till sist så har T:et flyttat nu så jag tror vi kan se framemot riktigt läckra hemma-hos bilder... Jippie!!

/H

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för presenten!

Robert sa...

Vilket proffsig skapelse av min favvodotter. Hoppas att få se Johannes när han "skapar" nåt med detta på.

hannah sa...

Tack! Ja vi får väl se vad kameran snappar upp i framtiden...
/H

Linda sa...

Jag gillar verkligen roboten men jag är nyfiken på varför du har en bild på en klocka? Var det för att illustrera det där om att man ska stryka i fem minuter? Klockan var fin förresten!

hannah sa...

Ja Linda det var därför, pedagogiskt värre va? Tack för klockkomplimangen:)
/H