lördag 14 mars 2009

Äkta juveler

Jag har ett par favoritörhängen jag köpte för två års sen på kvibergs. Tyvärr brukar jag inte kunna använda dem för de är clips men ändå väldigt tunga så de glider liksom av öronsnibben. Så jag bestämde mig för att göra nåt åt saken. Dessutom saknades det rätt många stenar i dem. Jag fotade det hela steg för steg så ni ska få se.
Såhär såg det ut från början:

Sen tog jag bort själva clipset och kvar blev:

Sen tog jag ett annat örhänge jag inte använder med massa strass:

Eftersom jag sällan, rubriken till trots, använder äkta juveler gick det bra att bara bryta sönder det med händerna. Med hjälp av en liten kniv och lite våld kunde jag bryta loss stenar från det såhär:
Dom limmade jag fast i de tomma hålen på örhängena och sen tog jag fram ett par nya hängen, som finns att köpa lite varstans.
Dessa fäste jag i ringarna, innan det bytte jag ut den lilla guldpärlan mot en genomskinlig liten pärla. I slutändan såg det ut såhär, nya stenar och nya hängen:

Så nu kan jag ha mina favoriter igen utan att riskera att tappa dem. En hel massa bilder blev det visst men jag la ner så mycket tid på att fota dem så detaljerna skulle synas så jag kunde inte låta bli haha.

/H

3 kommentarer:

Linda sa...

Åh så fina de blev! :) Jättesupertjusiga!

hannah sa...

Vad bra Hannah! Som du har tjatat om hur rädd du är för att tappa dessa örhängen och jag hela tiden har svarat "Men det är väl bättre att använda dem och tappa dem än att inte använda dem alls" ungefär fyrtio gånger.

hannah sa...

haha ja jag vet! men nu ska de användas, kommer bergis tappa dom af bara för att. men det är ju så, man måste våga leva lite farligt också!/H