måndag 18 maj 2009

Söndagens pyssel

I lördags var jag och Johannes och köpte tyg på Gårdatextil för vi skulle sy kuddar. När schlageryran, och besvikelsen, väl lagt sig på söndagseftermiddagen satte vi igång. Jag fick agera syslöjdsfröken men det visade sig snabbt att min elev överträffade mig speciellt på noggrannhetsfronten. Vi valde väldigt färgglada tyger för att pigga upp det annars så bruna sovrummet. Så här blev det tillslut:
Johannes sydde den småblommiga och jag använde de enfärgade tygerna. För att alla kuddarna skulle bli kompisar med varandra gjorde jag rosformade applikationer på mina. Såna där rosor är förresten det enda jag kan rita. Alltid när jag ska rita en blomma blir det en sån. Men det räcker ganska långt.
/H

3 kommentarer:

Linda sa...

Tjusigt! Jag gillar den småblommiga bäst för tyget var fint. Sy dig ett sommarlinne av det!

hannah sa...

Ja visst är det fint? Johannes hälsar (eftersom det var han som sydde den) att han är tveksam till om han passar i ett blommigt sommarlinne:)
/H

j sa...

ja det var bra teamwork, hannah är en bra syslöjdsfröken!