onsdag 20 maj 2009

Rosen och två anekdoter ur verkliga livet

Tänkte bara visa att jag talar sanning om detta med att jag alltid gör samma sak. Här är den igen, rosen alltså:Den sitter på den här:
Jag gjorde den förlängesen men den ligger mig varmt om hjärtat. Hade på mig den en gång ute på krogen. I Svanens rökrum kom tre vackra unga damer fram till mig och frågade var jag köpt mina kläder. Har sytt den själv svarade jag lite försynt (Jag vet inte av nån anledning kan jag ibland tycka att det är rent av pinsamt med hemmagjorda kläder, tror att det har någonting med en gång när jag hörde två "grabbar" prata på spårvagnshållplatsen. Den ena hade varit på en dejt eller nåt med en tjej och den andra frågade om det kunde bli nåt. Nej sa den förste hon är både vegetarian och syr sin egna kläder. Shit, sa den andre, då förstår jag. Det var underförstått att detta var ett helt oacceptabelt beteende). Iallafall börjar den unga skaran vråla högljutt samtidigt som det turas om att krama mig. I kör skriker de: "Den ser ju ut som kööööpes!" Med smicker kommer man långt när det gäller mig och jag smälte totalt. Senare på kvällen gick jag hem leendes i min nästan "köpes" outfit. Det var liksom inte vad de sa utan hur de sa det. Sen dess är det mitt ständiga mål att göra allt i mitt liv, inte bara pyssel, till "köpes".
/H

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag vill vara en av dina anekdoter!

j sa...

du borde tipsa denna lilla fanclub om att du har en blogg som dom kan få imponeras av!

hannah sa...

Linda: Din tid kommer jag lovar!
Johannes: Ja om jag visste var de höll hus, men jag vet inte alls hur jag ska få tag på dem! Tips?