fredag 1 maj 2009

Skrotnisse

För något år sedan satt jag och två kompisar och drack öl på balkongen. Frida och jag barrikaderade den stabila bänken medan vår gäst Robert fick sitta på en vattenskadad skruttig pall. Det hela slutade med att han brakade i marken och pallen gick i tusen bitar, eller i alla fall fem. Det var visserligen inte så kul (fast jag, elak som jag är skrattade gott och länge) men det var lite tur för det gav mig pysselmaterial. Vad jag gjorde var en platta att hänga på väggen med plats för sytrådsrullar. Nu i veckan tänkte jag att det var dags att byta tyget jag klätt den i så jag satte igång:Det är alltså sitsen på pallen, lite tyg, hammare, spik och stiftpistol. Började med att klä in sitsen i tyget och stifta fast det på baksidan. Då blev det såhär:Sen var det dags att spika. Det är viktigt att man spikar ganska snett så att trådrullarna inte ramlar av när de hänger på väggen-därav vinglaset, blir lättare att spika snett då.
Såhär såg det ut med alla spikar i, kroken längst upp tog jag bort sen, den blev för klumpig när jag skulle hänga upp den. Så nu hänger den på min vägg tillsammans med knapptavlorna:/H

Inga kommentarer: