lördag 9 maj 2009

Det svarta hålet

Hej, nu har jag haft det lite lugnare några dagar och fått tid att göra klart en grej jag började med för ett tag sen. Det är en svart spetstop. Detta var den andra grej jag brände sönder med strykjärnet, jag förstod nog innerst inne att jag inte skulle stryka syntetspets, men jag tänkte bara "dutta" lite med järnet på delarna som är i bomull. Tyvärr funkade det inte och ett stort hål uppenbarade sig på några sekunder. Nåja. Såhär ser den ut:Det är pilligt att jobba med spets, mest för att alla sömmar syns, lättare då man blandar med nåt annat tyg. Blomman döljer hålet:
Tur att jag hade lite spillbitar kvar att sy ihop till en nödlösning av, och så fick jag användning för pärlorna jag fick av mormor i vintras. Tröjan ser likadan ut fram som bak, ja eller iaf var det tänkt så. Nu sitter ju en blomma "fram". Annars tycker jag att det är väldigt praktisk med saker man kan ta på åt vilket håll som helst. Gärna även ut och in också. Bra på morgonen när man är trött.
/H

6 kommentarer:

Linda sa...

Underbart som alltid. Tack för det svarta hålet, blomman är ljuvlig där den sitter. PuzziZar och zååånt!

hannah sa...

vad snäll du är linda! ibland blir det ju bra fast det blir fel

j sa...

ja som sagt är du ju blomexpert, så det var ju bra att du fick en anledning att sätta dit en blomma. man kan aldrig ha för många dekorativa blommor. tror jag? vad säger experten?

j sa...

...och nu fick du ju dessutom med lite guld. bling bling! :)

hannah sa...

nej jag tror inte att det kan bli för mycket blommor näe, jag tycker folk säger "för mycket" för mycket! vill man inte ha för mycket kan man ju flytta till ett uland.

j sa...

PRECIS!!