söndag 11 januari 2009

Olof i mitt hjärta

Jag har just nu huvudet fyllt av tentaångest så det hinns inte med så mycket pyssel. Förra veckan däremot var jag lite mer produktiv, därav kanske problemet med att all tenta är kvar kommer. Jag har en förkärlek till prydnads-/minnestallrikar och dessutom är jag väldigt förtjust i svenska gamla socialdemokratiska gubbar, bla denna man:
Fast nu är det ju så att sossar tenderar att vara något grå och lite hjälp på traven har ju aldrig skadat. Därför bestämde jag mig för att blinga allas vår Olof med lite klister och paljetter varpå han nu ser ut såhär:

Lite roligare men lika sträng!

/H

5 kommentarer:

Anonym sa...

du borde blinga gustav IV adolf-tallriken också!!!

Christina sa...

När du kommer nästa gång kan du väl blinga tallrikarna som hänger i köket.

Anonym sa...

Haha! Skitsnyggt :)

Unknown sa...

Får man verkligen skämta med en av våra stora nationalikoner (hos delar av befolkningen)/Rolf

hannah sa...

Jag tror man får skämta om Palme, Palme hade fått skämta om mig:)
/H