onsdag 28 januari 2009

"Får jag presentera en katt"

Jag är superallergisk och ganska så livrädd för riktiga katter men prydnadskatter gillar jag väldigt mycket. Därför sydde jag en tröja med en katt på. Tröjan sydde jag av ett tyg jag fick av min farmor i julas, en helt vanlig mjukiströja inga krusiduller. Själva katten gjorde jag av ett silvertyg jag köpte två meter av för en evighet sen bara för att det kostade typ 20 spänn men hittills har jag inte gjort så mycket av det. Ögonen på katten var först gjorda av genomskinliga pärlor men jag tyckte katten såg så elak ut, ungefär som den feta katten i Räddningspatrullen, "Svinpäls". Så jag sprättade bort dem och valde paljetter istället. Får se hur det går i tvätten, paljetterna kommer från ÖB, har aldrig gjort nåt med dem som jag tvättat. Jag brukar nästan varje gång jag är där köpa ett paket eller två, billigt billigt. Deras lilla pysselhörna är faktiskt grymt underskattad.

Här syns katten lite närmare, lite snällare en Svinpäls nu kanske? Den har en liten guldspets som halsband också, alla andra detaljer är vanlig sicksack.

/H

3 kommentarer:

Anonym sa...

den ser snäll ut!!

Christina sa...

Kan jag få en katt till min samling?

hannah sa...

Ja vi får se vad vi kan ordna, du får väl lägga in en beställning:)