onsdag 11 november 2009

Tillbaka från de döda

Allt mitt tjat om svinis straffade sig. I lördags vaknade jag upp och kände mig lite krasslig, men tänkte samtidigt att det berodde på att jag varit ute och svirat natten innan. Inte segare än vanligt gick jag ner till Nordstan och Clas Ohlssons för att köpa en hylla med massa smålådor att förvara pärlor, band, paljetter etc i. När jag kom hem satte jag mig och började sortera, började känna mig dålig och yr, en halvtimme senare låg jag i soffan och där stannade jag (ja inte bokstavligen, jag har gått mellan soffan och sängen, och toan förstås) tills idag. Känner mig fortfarande helt mörbultad men har ingen feber och kan föra ett samtal typ. Svininfluensan är verkligen inte att rekommendera, den får en fyr av mig. Att den inte får en överstruken beror på att jag antar att jag slipper vaccinet nu. Men jag missar typ en hela vecka av mitt liv och det suger verkligen. I söndags när jag låg och svinade som värst var det ju fars dag. Kände mig ynklig och saknade pappa lite extra. Som tur var hade jag redan postat detta kort till min pappa:
När jag var liten var jag avundsjuk för att jag bara hade en födelsedag medan mammor och pappor har ju sin födelsedag plus mors resp. fars dag som egen dag. Jag kunde ju liksom inte hjälpa att jag råkade bli ett barn och inte en mamma eller pappa. Nu har jag ju fyllt i lite kunskapsluckor om hur det hela går till sen dess. Så jag är inte avis längre.
/H

5 kommentarer:

Christina sa...

Min "gamla" chef hälsar att du ska ta vaccin i alla fall.

hannah sa...

Men gud mamma varför då? aldrig ska man då få ha nåt kul! nu har jag ju ändå haft det så då tycker jag gott jag kan slippa:)
kram!
/H

Robert sa...

Pappakortet var SÅÅ fint och värmde verkligen i hjärtat.
Jag har visserligen sagt tack per telefon, men jag ville skriva en "riktig" kommentar också:)

hannah sa...

vad glad jag blir pappa, det är du värd!
/H

Robert sa...

Eftersom min tidigare kommentar "cesurerats";), vill jag återigen tala om att det här personliga kortet värmde mitt pappahjärta i denna mörka årstid. Poetiskt va?