söndag 22 november 2009

Söndagen och döden

Söndagkväll kan ju vara den värsta kvällen på veckan. Har bland annat tänkt mycket på döden. Usch och blä och så regnar det också. Nåja, snart är det ju Paradise Hotel och det är ju sköj. Haft en rätt trevlig helg också, mest stannat inne och pysslat lite och käkat snarra, så när man räknar ihop det är jag väl på plus trots den annalkande döden. Jackan nedan har jag inte gjort i helgen utan några veckor sedan men det är ju ett helvete att fota så det drar ut på tiden. Valde att fota den hängandes på en galge istället för på dockan. Halsen på jackan är nämligen för smal för dockan (det är lite bisarrt va, jag har så smal hals trots bautahuvudet) så det blev lättast så:
En liten kort sak, gud vad jag älskar små korta kavajer. Fast just idag håller jag faktiskt på en lite längre, får se när den blir klar. Tyget till denna har jag iaf. köpt på Kupan i Boden i somras förmodligen var det rätt billigt, knapparna fick jag dock betala dyrt för på Knapp Carlssons, men det kan det ju vara värt.
Sen är det lite vik, eller vad man ska kalla det, med ett tunt svart satinband för att spexa till det hela.
Det var allt, nu ska jag drick glögg.
/H

4 kommentarer:

j sa...

tjusigt! du kan ha den på fasanjakten?

Christina sa...

Snygg jacka! Snart kan du besöka Olssons tyger på Enter.

hannah sa...

Näe på rävjakten ju:)

Ja det ska bli kul med Ohlssons faktiskt!
/H

Christina sa...

Såg att jag stavade fel men här kommer en sida så att du kan besöka Ohlssons tyger redan nu.
http://www.entergalleria.se/butiker/ohlssons-tyger/