fredag 30 oktober 2009

Det värsta av allt, när en puckel kommer bort

En sak som är ganska roligt och lagom när man vill göra nåt pyssligt men inte direkt orkar med ett projekt som tar mer än tio minuter är att vika små pappersdjur. Jag skulle vika en kamel men det blev en dromedar. Det värsta av allt är att det inte var mitt fel utan en felaktig beskrivning. Vill man göra sånt här är google den bästa vännen man har. Det finns massvis med origamisidor som är superpedagogiska.
En enpucklad kamel:
Jag vek en uggla också som har flugit och gömt sig någonstans men den kanske kommer tillbaka. Jag ska göra ett helt zoo. Funderar även på att bygga en hel pappersvärld. En av de finaste/sorgligaste pappersvärldar jag vet är denna:

Stackars Magnus.
/H

2 kommentarer:

j sa...

muuuuuuuuu!!! eller vad nu kameler säger. bräääk?

hannah sa...

mu tror jag, som en ökenko!
/H