onsdag 28 oktober 2009

Livet på landet i en lägenhet i staden

Här kommer ett litet pyssel som jag inte gjort själv. Fast det är inte så att jag snott det, utan jag har frågat om lov och det var okej. Det är nämligen Johannes pyssel. Han har odlar rätt mycket här i lägenheten, bland annat persilja, gräslök, chili, basilika och rädisor. Dessutom har vi en mystisk buske i vardagsrumsfönstret som växt upp från ett frö som ingen vet vad det är. Själv är jag plastblom-ansvarig och ungefär lika bra med växter som kexchoklad är äckligt, könsroller är mysigt and so on. Hursomhaver, av några av växterna gör Johannes ibland örtsalt. Jag fick äran att piffa upp några burkar (decoupage på locken då, det är min nya grej)
Har jag fattat det hela rätt så tar man alltså örter och salt och blandar detta därav ordet "örtsalt".
/H

3 kommentarer:

j sa...

fint!

Christina sa...

Man kan inte kunna allt. Plastblommsansvarig lät bra.

hannah sa...

ja nån ska ju vara det med:)
/H