måndag 31 augusti 2009

Sommarens sista/höstens första

Idag är sommarens sista dag, för det är sista augusti, ni vet juni-juli-augusti. Och samtidigt är det höstens första, bl.a. för att det är terminsstart för min del och för att vi ska äta soppa till middag, det gör man mest på hösten. Innan soppan ska lagas (om åtta minuter är det bestämt, jag tycker det är så viktigt att ha rutiner så här nu när skolan drar igång) bjuder jag på ett sommarplagg jag sydde tidigare i sommar. Det bästa med denna tröja är att överdelen består av spets och det är fint på många sätt. Det bästa är dock att det blir som en inbyggd ac i armhålerna. Just idag när regnet öser ner är den funktionen kanske inte speciellt nödvändig men för några veckor sen var det ack så behändigt.
I alla fall:
Den lille broschen föreställer förresten en kaffekvarn om nån undrar.
Nu är klockan iaf halv fem hos mig så det är dags för soppa.
/H

2 kommentarer:

Christina sa...

Något att titta på och komma i håg sommaren. Fint.

j sa...

inbyggd AC borde bli standard, som i bilar. och radio? eller? vad tycker ni pysselexperter?