tisdag 4 augusti 2009

Påfågel

Hej, nu tänkte jag åka norrut igen. Innan det tänkte jag visa vad som gömde sig i den hemliga korven. Bra gissningar ni hade, men tyvärr var alla fel. Således blir det inga kinesiska visdomsord men jag kanske kan lägga upp ett gemensamt tröstpris senare. Iallafall var det detta som låg gömt:Denna kavaj hade jag alltså sytt och fodrat, i själva volangen låg hela schabraket. Inte så lätt att gissa kanske och inte lika fyndigt som vissa förslag. Nåja. Tyget kommer från pingstkyrkans secondhand i Boden. Fodret kommer också därifrån och är påfågelmönstrat men det syns inte så bra. En riktig påfågel såg jag dock på Borås djurpark i helgen, Johannes fotade den och såhär såg den ut:
Fin va? Eftersom fodret var ungefär lika fint (än en gång någon annans gamla gardin) lät jag det kika fram vid ärmsluten:Nu ska jag packa min resväska och om två timmar sätta mig på tåget.
/H

5 kommentarer:

Linda sa...

Värsta snygga! Du klär finfint i den där du, det vill jag lugnt påstå!

j sa...

fin påfågelbild också ;)

j sa...

funkar det med andra fåglar? t ex pingvin?

hannah sa...

ja många fåglar är gulliga inte alla dock men pingviner helt klart!/h

Anonym sa...

Sicken fin en! kan du inte dela med lite av din talang, eller kanske behöver jag bara en större portion tålamod... kram/mörtlund