söndag 23 augusti 2009

If you wanna break free (you better listen to me)

Det var ett tag sen. Nu är det nästan höst. Om en vecka börjar jag skolan. Det känns lite tungt nu, ni vet.
När hösten kommer. När friidrotts-VM är slut. När Israel än en gång visar sitt odemokratiska sanna jag. När tv 4 bryter filmen för reklam. När EU vill införa klädregler för kvinnor men det är fortfarande olagligt att visa brösten på allmän plats. När det regnar och när spårvagnarna skriker utanför fönstret (och när man förresten inte vågar åka spårvagn längre för att Västtrafiks nya regler är ett mysterium som inte ens den skarpaste hjärnan kan knäcka). När trissvinsten aldrig kommer. Ni vet, när högt uppsatta åklagargubbar tycker att våldtäkt är okej och svenska folket hellre än att göra nåt åt det mest troligt röstar in ett gäng lanare i riksdagen nästa år. När man är less på sitt jobb, när man inte har nåt jobb, när det är jobbigt. När man måste sluta röka för att överleva när svininfluensan slår till. När radiotjänst agerar KGB i ens hus.
Ja, det är mycket som ibland känns jobbigt och svårt. Ingen vann ju min tävling men jag lovade ju ett gemensamt tröstpris. För det gäller ju liksom att inte ge upp. Därför gjorde jag detta broderi, till mig och till er. "As a matter of fact don't let nothin' hold you back"
Svårare än så är det inte.
/H

6 kommentarer:

j sa...

precis!

Linda sa...

Haha, vilken gölli!

Christina sa...

Vad bra! Jag blev så glad när jag läste ditt inlägg efter min dag på arbetet.

hannah sa...

Hannah, du är förmodligen bäst i hela världen! /T

Gustav Hamlund sa...

Hahah underbart!

hannah sa...

tack!
/H