onsdag 26 augusti 2009

En ny vän

Hej, ska se om det går bättre nu, har i alla fall läst en timme eller så. Hunnit med ett skrovmål från Max och en rätt lång eftermiddagstupplur. Ibland pysslar jag ihop små saker att ha i håret med de brukar vara lite svåra att fota på ett snyggt sätt (undviker att fota mitt eget hår då det senaste halvåret inneburit en hel del prövningar på den fronten, även om det är på bättringsvägen sen mamma kapade den värsta delen av kalufsen). Men nu är detta problem löst genom att jag köpt ett skyltdockehuvud som i fortsättningen kan agera modell. Fick huvudet, som hittills går under namnet Birgny, till ett billigt pris på Kvibergs marknad. Det var lite fläckigt och saknade ögon. Men efter timmar av slipning och målning samt en uppvisning i frisörskills från min sida är Birgny snygg som få, fast så läskig att hon helst inte ska vara i sovrummet på natten.
Hårbandet är gjort av ett gammalt skärp, ett svart smalt band, en pärla och ett starkt röksug som driver mig till sysselsättning (har alltså en skräck inför vad svininfluensan ska göra med mina lungor och därför har rökningen halverats, om inte mer, bra men jobbigt).
Det var allt för ikväll tror jag.
/H

4 kommentarer:

j sa...

birgny=britney?

j sa...

tjusigt!!

Christina sa...

Ditt skyltdockeansikte har fått vissa drag av dig eller också beror det på den har fått samma stil som dig.

hannah sa...

ja kanske lite likt:) blir väl lätt så
/H