onsdag 11 februari 2009

Vårkavaj

Hej hopp! Gud vad jag borde plugga, men, jag har istället sytt en vårkavaj. Jag gillar små kavajer och jackor och hittade ett tyg hemma i julas som jag tyckte skulle passa. För att fortsätta min svit där jag berättar hur extremt billigt allt är kan jag säga att detta tyg kostade en tia. På prislappen i alla fall. Nu tror jag att det ligger till så att jag inte alls köpte det för tio kronor utan istället köpte en hel kasse fylld med tyg för en femma.
Men egentligen är det ju inte alls så billigt med tyg. Allt sånt är riktigt dyrt och jag kommer typ gå i personlig konkurs om jag inte slutar handla på Panduro. Nåja. Jackan är i alla fall billig. Tajt, kort med trekvartsärmar. Det var en riktig nöt att knäcka när jag skulle klippa ut den av ca en halvmeter tyg men tillslut pusslade jag ihop allt.
Slutresultat:

Knapparna är faktiskt klädda i vit spets även om det inte syns. Ett jäkla jobb som kostade mig tumnaglarna då jag var tvungen att använda dubbla lager tyg, men skam den som ger sig. Så, nu går jag och pluggar...

/H

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket fint! vad bra det blev med broschen också. fem fyrar!