söndag 15 februari 2009

Neurotisk inredning

Jag har jääättesvårt för vissa nödvändiga inslag i ett hem. Plåttriga saker älskar jag, det ska vara mycket av allt! Älskar kombon grönt, vinrött och guld men även plast och saker som blinkar. Vad jag dock har svårt för är sladdar, skivsamlingar (ja faktiskt!) och böcker. Vissa tycker att speciellt böcker då är mysigt men jag blir bara stressad av sånt. Eller inte hos andra, där kan det var mysigt men inte i mitt hem. Dessvärre krävs det ju dock en hel del böcker på 38 kvadrat som delas av två studenter. Den största delen är undanskuffad i höga skåp vilket gör att den är rätt svåråtkomlig. Vissa böcker måste för enkelhetens skull få vara framme, uppslagsverk osv. Därför har de i "bokhyllan" fått en hedersvärd men undangömd plats bakom ett skynke tyg.

Utan:

Igår tyckte jag dock att det var dags att göra något nytt och sydde till en ny bit att hänga för, denna gång med en liten guldspets. Ett ganska enkelt pyssel och nu slipper jag se alla böckerna!

/H

3 kommentarer:

Anonym sa...

kommer det ett nytt skynke i höst? brunt? och ett i jul kanske?

Linda sa...

Ja, ett rödrutigt julskynke med rosetter och bling-bling? Jag älskar, älskar, älskar skeppet!

hannah sa...

ja visst det kommer nya! önskar att jag kunde fota skeppet så att det faktiskt syns att det blinkar i olika färger...
/H