tisdag 3 februari 2009

Kläder för en skata

Med skata menar jag mig själv förstås, jag älskar allt som glittrar. Denna blus började jag sy redan innan jul men iom vistelsen hemma kom jag av mig. Nu är den iaf klar. Jag hade redan från början bestämt mig för att göra nån liten detalj till på den. Nu föll det sig så att jag på vägen gjorde en hel del misstag, varav ett tex var att bränna hål på tyget med ett strykjärn, och när det hela var kvar fanns det inte mycket tyg kvar att pynta med. Nåja, den blev rätt festlig iaf och på bilderna har jag pyntat den med min fina dressclip föreställandet ett lejonhuvud. Skrynklorna på bystpartiet var lite krånglig att få till. Jag klippte loss den biten från mönstret och sen vek jag en remsa tyg tills den var lika lång och stor som mönsterbiten. Lite pill men värt det.

Sedan får jag väl lov att stryka några varv till innan jag har på mig den ser jag...

/H

3 kommentarer:

Anonym sa...

köp en toby så slipper du strykjärnsolyckor? plus att du får en toby

Anonym sa...

vad brukar skator ha för kläder? har du några bra tips om fågelkläder man kan sy?

hannah sa...

Ja en toby vore bra!
Skator vet jag inte, men visst det kanske dyker upp något i bloggen snart på det temat!
/H