lördag 5 juni 2010

--------------

Pysselverksamheten ligger för tillfället mer eller mindre nere. Önskar att jag kunde påstå att det var på grund av sommaren, men så lyckligt lottad är jag inte. Dagen har jag tillbringat på biblioteket. Det är rätt öde den här tiden på året. Jag satt ensam i det jag kallar för mögelrummet, det luktar mögel och luften står helt stilla, men det är sällan någon där och därför gillar jag det. Man får vara ifred och jag älskar att vara ifred.
Jag har en hel del projekt som väntar på att färdigställas, och just på den här grejen saknades det bara en hyska och lite trådklippning, så jag tog paus från det hårda livet och gjorde den klart idag.

Lite pill har det varit att få på alla paljetterna på axlarna. Jag har kanske nämnt det tidigare, men ÖB är faktiskt världens bästa affär att handla paljetter på. De är billiga och tål till och med maskintvätt. Rimligtvis bör väl just denna blus handtvättas, men ändå.
När jag får chansen att premiärbära den återstår att se. Aktiviteter där paljettklädsel är passande känns rätt långt borta just nu.

En annan grej som är roligt med ÖB är folk som säger Ö och B om ÖB. Denna skara felsägare innefattar bland annat ÖB själva ( i reklamen ni vet, det blir priceless för dig) och numera jag själv också. Det heter ju inte Överskotts och Bolaget.

3 kommentarer:

Caro sa...

Ja det är ett hårt liv för en mama när det varken är okej att lämna ifrån sig barnet ELLER att ta med den till platser där alkohol är i omlopp. Suck, suck. Sitta still i en fåtölj i hemmets lugna vrå och ba tiiiiitta älskvärt på sitt lilla underverk i flera timmar är väl egentligen vad man borde göra. Antar jag.

Caro sa...

Jag tyck du ska komma hem! Du vet att söder int ä nå å hänga u julgranen i långa loppet. Du vet dä.

Carrobarro sa...

Ännu ett nytt ordspråk att lägga till högen av nyuppfunna: "Den som har korv är aldrig ensam".