måndag 29 mars 2010

I fred och frihet

Allt är under kontroll. Pluggar och lyssnar på Lundell. Äter nougat och dricker trocadero. Detta med att man får äta vad man vill när man pluggar inför nåt viktigt går lite till överdrift när man skriver uppsats i ett års tid. Men jag har bestämt att jag ska bil klar oavsett om jag blir fetlagd på kuppen.
Har hängt upp en liten prydnad vid fönstret:

Gammal tapet och notpapper, lim, garn och pärlor. Sen använde jag på tok för tjock kartong, det tog evigheter att klippa ut. Hade nog gått minst lika bra att använda lite styvare papp bara. Men så är det med det, gjort är gjort, lätt att vara efterklok osv.

Tittade lite bort mot fönstret på mina fåglar och lyssnade på "Öppna landskap" och tänkte för ett tag att jag nog också trivs bäst i öppna landskap. Att jag inte borde bo i stan. Men det är nog en såndär grej jag bara får för mig. När jag först hade flyttat till Göteborg fick jag ett infall att jag nog ändå ville bo i Boden, så jag flyttade hem efter knappt ett år. Men det kan vara den sämsta idén jag någonsin fått. Och att flytta tillbaka hit var nog istället en av de bästa.
/H

3 kommentarer:

Linda sa...

Av någon anledning har jag inte kunnat se bilderna i ditt senaste inlägg, men nu ser jag! Vilka superfina fåglar du har knåpat ihop. Kram! Ps. Kommer självklart att publicera svaret jag får från stadsbussarna. Ds.

hannah sa...

tack:) konstigt med bilderna, teknikens under! längtar efter att få läsa vad de har att säga till sitt försvar:)

j sa...

fint, det är alltid bra med lite inomhusdjur